محتوای مفید به طور کلی تجربه صفحه خوبی را ارائه می دهد. به همین دلیل است که امروز، بخشی از تجربه صفحه را به راهنمای خود در زمینه ایجاد محتوای مفید اضافه کرده‌ایم و صفحه راهنمای خود را درباره تجربه صفحه بازبینی کرده‌ایم. ما فکر می‌کنیم همه اینها به صاحبان سایت کمک می‌کند تا تجربه صفحه را به‌عنوان بخشی از فرآیند تولید محتوا به‌طور جامع‌تری در نظر بگیرند.


ساده کردن راهنمای تجربه صفحه ما

برای سال‌ها، سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما به دنبال پاداش دادن به محتوای ارائه یک تجربه صفحه خوب بودند، همانطور که در راهنمایی‌هایی که در سال 2011 ارائه کردیم، در سال 2019 به‌روزرسانی شد و سال گذشته بخشی از صفحه راهنمای ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد و برای اولین بار توسط مردم شد، پوشش داده شد.


آن صفحه راهنما یک منبع کلیدی برای جستجوی ضروری ما است. ما مرتباً هر کسی را که به دنبال موفقیت در جستجوی Google است معرفی می‌کنیم تا سؤالات خود ارزیابی و سایر راهنمایی‌های مربوط به آن را مطالعه کند. اما در حالی که برخی از جنبه‌های تجربه صفحه در بخش «ارائه و سؤالات تولید» صفحه پوشش داده شده بود، برخی دیگر اینطور نبودند. ما اکنون این را با افزودن بخشی در ارائه یک تجربه عالی از صفحه بهبود داده‌ایم تا توضیح دهیم کسانی که امیدوارند در جستجو موفق باشند چگونه باید این موضوع را در نظر بگیرند.


به نوبه خود، آن بخش به تجربه اصلاح شده صفحه درک ما در صفحه راهنمای نتایج جستجوی Google پیوند می خورد، که نقش تجربه صفحه را با جزئیات بیشتر، همراه با سؤالات و منابع خودارزیابی توضیح می دهد. آن صفحه برخی از جنبه‌های کلیدی تجربه صفحه را در یک مکان گرد هم می‌آورد، جنبه‌هایی که نسبت به آنچه در سال‌های اخیر درباره آن صحبت کرده‌ایم تغییری نکرده‌اند.


گزارش های کنسول جستجو

در ماه‌های آینده، گزارش تجربه صفحه در کنسول جستجو به صفحه جدیدی تبدیل می‌شود که به راهنمای کلی ما درباره تجربه صفحه پیوند می‌دهد، همراه با نمای داشبورد از هسته‌های اصلی وب و گزارش‌های HTTPS که در کنسول جستجو باقی می‌مانند.


همچنین از 1 دسامبر 2023، گزارش «قابلیت استفاده از تلفن همراه» کنسول جستجو، ابزار تست سازگار با موبایل و API تست دوستانه برای موبایل را بازنشسته خواهیم کرد. این بدان معنا نیست که قابلیت استفاده از تلفن همراه برای موفقیت در جستجوی Google مهم نیست. برای کاربرانی که بیش از هر زمان دیگری از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند حیاتی است و به همین دلیل بخشی از راهنمای تجربه صفحه ما باقی می ماند. اما در طول تقریباً ده سالی که در ابتدا این گزارش را ارائه کردیم، بسیاری از منابع قوی دیگر برای ارزیابی قابلیت استفاده از تلفن همراه، از جمله Lighthouse از کروم، پدیدار شدند.


به طور کلی، امیدواریم این کار به سازندگان و صاحبان سایت کمک کند تا با ارائه یک تجربه صفحه عالی به موفقیت با بازدیدکنندگان خود ادامه دهند و با انجام این کار، در جستجوی Google نیز موفق شوند.


میخواهید خبره شوید؟ پس دوره آموزش سئو را تهییه نمایید.